سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جلای این دلها ذکر خدا و تلاوت قرآناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

به گزارش گروه خبریParsifa ، عضو هیات مدیره سیستم های نرم افزاری موبایل ، به عنوان اپراتور اول SMS کشور از امکان ارسال SMS فارسی با رسم الخط نستعلیق خبر داد . علیرضا احمدیان زارع چی ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به فعالیت شرکت رهیاب در جهت ارسال SMS با رسم الخط های معروف فارسی و انگلیسی ، اظهار داشت : در حال حاضر شاهد خطری که خط فارسی را در تهدید قرارداده هستیم و می دانیم که رسم الخط لاتین که این روزها به فنگلیس مشهور شده عملاً به دو علت ارزیابی و قابلیت خوانده شدن در تمامی انواع گوشی های تلفن همراه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است .
وی ، افزود شرکت رهیاب به عنوان مجری سیستم های موبایل ، ساخت نرم افزاری با قابلیت ارسال SMS فارسی به قیمت نیم بها ، به نحوی که هم قیمت ارسال SMS لاتین باشد را در دستور کار خود قرار داد و هم اکنون موفق به ساخت این نرم افزار که در دنیا بی نظیر است ، شد . احمدیان ، در خصوص نمونه های مشابه این نرم افزار ، گفت : تا کنون هیچ مرکز تحقیقاتی یا تجاری از ساخت چنین سیستمی ، گزارشی منتشر نکرده است و ایران به عنوان پیشرو در این سیستم در سطح دنیا حتی جهت رسم الخط انگلیسی معرفی شد .
وی ، یادآور شد : این سیستم ، متن فارسی را به مخابرات ارسال نمی کند تا شامل بهای پیام فارسی شود ، بلکه در ازای هر حرف فارسی یک کد را به سمت گوشی مخاطب ارسال می کند که این کدها نیز از طریق تعرفه معمولی محاسبه می شود .
عضو هیات مدیره سیستم های نرم افزاری موبایل ، به نحوه استفاده از سیستم فوق برای عموم مشترکین تلفن همراه اپراتورهای کشور اشاره کرد و افزود متقاضیان می توانند با ارسال یک SMS به شماره 100035 از خدمات متنوع رایگان رهیاب بهره مند شده و متعاقباً نسبت به دانلود برنامه مذکور مطلع شوند .


  • کلمات کلیدی : تلفن همراه
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در پنج شنبه 86/11/11 و ساعت 7:26 صبح | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    Hesabdar XP
    غدیر منادی امامت
    برگزیده ای از دعای امام حسین (ع) در عرفه
    خیزش باور مهدوی در قرن بیست و یکم
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: سافت هادی** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا