سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
 

کتاب الکترونیکی مجموعه اشعار شهریار : این کتاب الکترونیکی شامل اشعار زیبای استاد شهریار میباشد که به صورت جاوا آماده شده و قابل نصب بر روی تمامی گوشی های موبایل میباشد .



 




کتاب الکترونیکی مجموعه اشعار شهریار : این کتاب الکترونیکی شامل اشعار زیبای استاد شهریار میباشد که به صورت جاوا آماده شده و قابل نصب بر روی تمامی گوشی های موبایل میباشد .





 


دانلود با حجم ??? کیلوبایت


پسورد فایل : www.kamyabonline.com


 


                                                              منبع کمیاب انلاین



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در جمعه 87/5/4 و ساعت 2:23 عصر | نظرات دیگران()

    حکم دیوان عدالت اداری درباره "سنتوری"

    بهرام رادان

    پرداخت خسارت به سازندگان فیلم سنتوری   

    شعبه سوم دیوان عدالت اداری با صدور رایی، تکلیف شکایت سازندگان فیلم سنتوری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی آن وزارتخانه را تعیین کرد.

    به‌دنبال شکایت سازندگان فیلم سنتوری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی آن وزارتخانه مبنی بر درخواست لغو ممنوعیت اکران فیلم مذکور و تصدیق خسارات وارده، شعبه سوم دیوان عدالت اداری جلوگیری از اکران فیلم سنتوری را در حدود اختیارات ناشی از ماده 4 آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدئو و صدور پروانه‌ نمایش، مصوب هیات وزیران دانست و شکایت شکات در این مورد را رد کرد.

    شعبه سوم دیوان عدالت اداری همچنین تصدیق خسارات وارده به سازندگان فیلم در نتیجه ممانعت از اکران آن را موجه تشخیص داد و ضمن تصدیق خسارات وارده رای به ورود شکایت در این خصوص را صادر و اعلام کرد. متن رای صادره از سوی شعبه سوم دیوان عدالت اداری به شرح ذیل است:

    « وکلای شکات در دادخواست تقدیمی خلاصتا چنین عنوان داشته‌اند که موکلان با صرف منابع هنگفتی وام بانکی اقدام به تهیه فیلم سنتوری کرده‌اند. این فیلم پس از بررسی‌های کارشناسانه، پروانه مالکیت تحت شماره 59268/154 - 7/3/86 دریافت کرده است، سپس در هیات نظارت و ارزیابی متشکل از یک نفر روحانی آگاه و آشنا به مسائل هنری و سه نفر دارای بینش سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع ایرادات جزئی تحت شماره 54-154/59 مورخه 7/3/86 موفق به کسب پروانه نمایش شده است و پیش‌تر نیز در جشنواره فیلم فجر با آمار 96 درصد به‌عنوان بهترین فیلم تماشاگران انتخاب و آقای بهرام رادان هنر پیشه نقش اول مرد این فیلم به‌عنوان بهترین هنرپیشه نقش اول مرد، برنده‌ سیمرغ بلورین شده است.

    با این وجود و در حالی که قرار بود این فیلم طبق برنامه اعلامی از طرف معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت هدایت (پخش‌کننده فیلم) در تاریخ 2/5/86 در 45 سینمای کشور به نمایش در‌آید که در این میان مبالغ زیادی برای تبلیغ فیلم هزینه شد، ناگاه چند روز قبل از آن به دستور شخصی به‌نام محمدرضا جعفری جلوه (معاونت سینمایی)، از نمایش فیلم جلوگیری به عمل آمد.

    وکلای شکات در پایان با این ادعا که اقدام وزارت ارشاد خلاف قانون است به‌طور خلاصه خواهان لغو دستور منع نمایش فیلم (سنتوری) و تصدیق خسارت‌های ناشی از اقدام مذکور به موکلان خود شده‌اند.

    مفاد لایحه دفاعیه مشتکی عنه مبنی بر این است که با توجه به تبعات ناخوشایندی که قبلا در اثر نمایش یکی از فیلم‌ها در جامعه ایجاد شده بود، این معاونت به‌عنوان اقدام پیشگیرانه خواستار شکیبایی و همراهی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سنتوری و تعویق نمایش آن شد ولی متأسفانه اقدامات در این خصوص مؤثر واقع نشد و تهیه‌کنندگان فیلم بدون مجوز، مبادرت به نمایش آن در خارج از کشور کردند و در نتیجه‌ تحمیل فضای ملت، اکران فیلم را غیرممکن ساخت؛ بنابراین به استناد ماده 4 آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدئو و صدور پروانه نمایش، مصوب هیات وزیران که اجازه می‌دهد بنا به ضرورت‌های سیاسی و فرهنگی از نمایش فیلمی که دارای پروانه نمایش است، جلوگیری شود تا پس از رفع موانع (درصورت امکان) مجددا اجازه نمایش داده شود، از اکران فیلم مذکور جلوگیری به عمل آمده است.

     توجها به‌مراتب فوق و سایر محتویات پرونده اولا درخصوص خواسته اول شکات مبنی بر لغو ممنوعیت اکران فیلم سنتوری، نظر به اینکه بر طبق ماده 4 از آیین‌نامه فوق الذکر، اقدام مشتکی عنه در جلوگیری از اکران فیلم سنتوری در حدود اختیارات ناشی از ماده 4 موصوف بوده و مغایر موازین و مقررات موضوعه به نظر نمی‌رسد بنابراین رای به رد شکایت در این خصوص صادر و اعلام می‌شود.

    درخصوص بخش دیگر شکایت شکات در مورد تصدیق خسارت، نظر به اینکه براساس اوراق و محتویات پرونده و مضمون جوابیه ارسالی از سوی مشتکی عنه، برای تهیه فیلم مورد بحث مبالغ زیادی از سوی شکات هزینه شده است تا موفق به دریافت پروانه مالکیت و پروانه نمایش شده‌اند و در نتیجه بر اثر اقدام معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ممانعت از اکران فیلم سنتوری که نمایش آن وسیله درآمد و کسب سود شکات بوده است موجب ورود خسارت به آنان شده است، بنابراین شکایت شکات در حد تصدیق خسارت به آنان در نتیجه ممانعت از اکران فیلم سنتوری موجه تشخیص داده شده و مستندا به تبصره 1 ذیل ماده 3 قانون دیوان عدالت اداری رای به ورود آن صادر و اعلام می‌شود. این رای بر طبق ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 85 قطعی است.»

    منبع : همشهری



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در پنج شنبه 87/4/27 و ساعت 10:47 عصر | نظرات دیگران()

    بی یاد تو بنشینم!

    مهدی

    به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم
    بیا کز چشم بیمارت هزاران درد برچینم
    الا‌ ای همنشین دل که یارانت برفت از یاد
    مرا روزی مباد آندم که بی‌یاد تو بنشینم
    جهان پیر است و بی بنیاد‚ ازین فرهادکش فریاد
    که کرد افسون و نیرنگش ملول از جان شیرینم
    ز تاب آتش دوری‚ شدم غرق عرق چون گل
    بیار ای باد شبگیری نسیمی زان عرق‌ چینم
    جهان فانی و باقی فدای شاهد و ساقی
    که سلطانی عالم را طفیل عشق می‌بینم
    اگر بر جای من غیری گزیند دوست‚ حاکم اوست
    حرامم باد اگر من جان به جای دوست بگزینم
    صباح‌الخیر زد بلبل‚ کجایی ساقیا برخیز
    که غوغا می‌کند در سر‚ خیال خواب دوشینم
    شب رحلت هم از بستر روم تا قصر حورالعین
    اگر در وقت جان دادن تو باشی شمع بالینم
    حدیث آرزومندی که در این نامه ثبت افتاد
    همانا بی‌غلط باشد که حافظ داد تلقینم

    حافظ



  • کلمات کلیدی : آی تی
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در پنج شنبه 87/4/27 و ساعت 10:45 عصر | نظرات دیگران()

    روشن است آتش درون شب

    وز پس دودش

    طرحی از ویرانه های دور.

    گر به گوش آید صدایی خشک:

    استخوان مرده می لغزد درون گور.

     

    دیر گاهی ماند اجاقم سرد

    و چراغم بی نصیب از نور.

     

    خواب دربان را به راهی برد.

    بی صدا آمد کسی از در،

    در سیاهی آتشی افروخت.

    بی خبر اما

    که نگاهی در تماشا سوخت.

     

    گر چه می دانم که چشمی راه دارد بافسون شب،

    لیک می بینم ز روزن های خوابی خوش:

    آتشی روشن درون شب.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در جمعه 87/4/21 و ساعت 9:30 عصر | نظرات دیگران()

    شعراز هنرهای‌ کلامی‌ محسوب‌ می‌شود. ازآنجاکه‌ جوهر تخیّل‌ و توصیف‌و تشبیه‌ و نازک‌ خیالی‌ و لطیف‌ گویی‌ و نکته‌ سنجی‌ و گزیده‌ گویی‌، هنرشاعران‌ است‌ و به‌ کارگیری‌ عنصر وزن‌ و آهنگ‌ در شعر، از اوّلیات‌ آن‌ است‌،شاعر را هنرمندی‌ می‌توان‌ شمرد که‌ ابزار کارش‌ واژه‌ است‌ و با قدرت‌ خیال‌،از واژه‌ها پیکر تراشی‌ می‌کند و با کلمات‌ به‌ نقاشی‌ می‌پردازد و با تسلّط‌ بروزن‌ و قافیه‌ و صناعات‌ ادبی‌ و مراعات‌ ایجاز در کلام‌ و عروض‌ در آهنگ‌،تصویری‌ بدیع‌ ارائه‌ می‌دهد. به‌ قول‌ ابراهیم‌ عبدالقادر مازنی‌ از شعرای‌ مصر:

    نقاشی‌، شعر ساکت‌ است‌ و شعر، نقاشی‌ گویاست‌.

    نه‌ در صدد تعریف‌ شعریم‌، نه‌ بیان‌ اقسام‌ یا اهمیّت‌ آن‌. پس‌ از توضیحی‌ که‌دربارة‌ بعد هنری‌ شعر گذشت‌، به‌ هنر شعری‌ امیرالمؤمنین‌(ع) اشاره‌ می‌کنیم‌.

    حضرت‌علی‌(ع) هم‌ شاعری‌ چیره‌دست‌ بود، هم‌ شعرشناس‌ ماهری‌ به‌شمارمی‌آمد، هم‌ شاعرشناس‌ دقیقی‌ بود، هم‌ خودش‌ سروده‌های‌ فراوان‌ دارد، هم‌در ضمن‌ نامه‌ها و خطبه‌ها، به‌ شعر شاعران‌ عرب‌ تمثّل‌ جسته‌ و شاهد آورده‌است‌ و این‌ آشنایی‌ گستردة‌ او را با سروده‌های‌ شاعران‌ دیگر می‌رساند.

    آن‌ حضرت‌، به‌ تناسب‌ مضمون‌ و نکته‌ای‌ که‌ بیان‌ می‌کند، گاهی‌ شعری‌ ازشاعری‌ می‌آورد. در خطبه‌هاو نامه‌های‌ متعددی‌ از نهج‌البلاغه‌، نمونه‌هایی‌ رامی‌توان‌ دید.

    شعر شناسی‌ و نقد و ارزیابی‌ شعر، از ویژگیهای‌ دیگر آن‌ حضرت‌ است‌. ازعلی‌(ع) می‌پرسند:

    سرآمد همة‌ شاعران‌ کیست‌؟ امام‌ در پاسخ‌ می‌فرماید: هرچند شاعران‌همه‌ در یک‌ وادی‌ راه‌ نپیموده‌اند که‌ بتوان‌ پیشتاز را شناخت‌، لیکن‌ اگراز تعیین‌ شاعرترین‌ شاعران‌ چاره‌ای‌ نباشد، سرآمد آنان‌ آن‌ پادشاه‌گمراه‌ (یعنی‌ امرءالقیس‌) است‌.

    شعر مطلوب‌ از دیدگاه‌ امیرالمؤمنین‌(ع) آن‌ است‌ که‌ هم‌ شاعرِ آن‌ از نظرفکری‌ و اعتقادی‌ در مسیر صحیح‌ و حق‌ باشد، هم‌ سروده‌ها از نظر محتواارزشمند و پرنکته‌ باشد. این‌ را از سخن‌ آن‌ حضرت‌ دربارة‌ سروده‌های‌پدرش‌ حضرت‌ ابوطالب‌ می‌توان‌ به‌ دست‌ آورد. نقل‌ شده‌ است‌ که‌ حضرت‌علی‌(ع) دوست‌ داشت‌ و خوشش‌ می‌آمد که‌ شعر ابوطالب‌ نقل‌ و مدوّن‌ شود ومی‌فرمود شعر ابوطالب‌ را یاد بگیرید و به‌ فرزندانتان‌ یاد دهید، چرا که‌ او بردین‌ خدا بود و در شعر او نیز دانش‌ فراوانی‌ نهفته‌ است‌.

    این‌ معیار ارزش‌گذاری‌ امام‌ برای‌ شعر ابوطالب‌، بسیار ارزنده‌ وراهگشاست‌، تا در ارزیابی‌ آثار ادبی‌ و شعری‌، قضاوت‌ درستی‌ داشته‌ باشیم‌.

    اما دربارة‌ اشعار خود آن‌ حضرت‌، به‌ یقین‌ سروده‌هایی‌ داشته‌ و درمناسبت‌های‌ گوناگون‌ شعر گفته‌ و خوانده‌ است‌. حتّی‌ دیوانی‌ منسوب‌ به‌امیرالمؤمنین‌(ع) است‌ که‌ حاوی‌ 1500 بیت‌ در مفاهیم‌ اخلاقی‌ و موضوعات‌اندرز آمیز است‌، هر چند عدّه‌ای‌ انتساب‌ این‌ دیوان‌ را به‌ آن‌ حضرت‌ موردخدشه‌ قرار داده‌ و نپذیرفته‌اند، امّا در اصل‌ شاعربودن‌ امام‌، شبهه‌ای‌ نیست‌ ونمونه‌های‌ فراوانی‌ در کتب‌ حدیث‌ و سیره‌ از اشعار علی‌(ع) نقل‌ شده‌ است‌.

    شعر از هنرهای‌ رایج‌ و پسندیده‌ نزد عرب‌ در همة‌ دوره‌هابوده‌ است‌.پیشوایان‌ دین‌ نیز که‌ از هر جهت‌ سرآمد روزگار بودند، در زمینة‌ شعر هم‌ این‌برتری‌ را داشتند. امام‌ علی‌ از این‌ جهت‌ نیز پیشوا و الگوست‌.

    مرحوم‌ علامه‌ امینی‌ در کتاب‌ «الغدیر»، وقتی‌ به‌ بیان‌ سروده‌های‌ شاعران‌دربارة‌ حادثة‌ غدیر و فضایل‌ امیرالمؤمنین‌ می‌پردازد، به‌عنوان‌ تبرک‌ از نام‌مقدّس‌ علی‌بن‌ ابی‌طالب‌(ع) آغاز می‌کند که‌ فصیح‌ترین‌ عرب‌ و داناترین‌ مردم‌به‌ مفاهیم‌ کلام‌ عرب‌ است‌ و اشعاری‌ از او می‌آورد.

    در کتاب‌ «معجم‌ اشعار المعصومین‌» نیز، مجموعة‌ اشعاری‌ که‌ در کتاب‌بحارالانوار علامة‌ مجلسی‌ از معصومین‌ نقل‌ شده‌، گردآوری‌ شده‌ ومفصّل‌ترین‌ بخش‌ این‌ کتاب‌، به‌ اشعار علی‌بی‌ابی‌طالب‌ اختصاص‌ دارد(حدود90 صفحه‌).

    امام‌ علی‌(ع) هم‌ خودش‌ قریحة‌ شعری‌ داشت‌، هم‌ از آنجاکه‌ پدربزرگوارش‌ ابوطالب‌ شاعر بود، این‌ میراث‌ ادبی‌ و ذوق‌ شعری‌ به‌ فرزند هم‌سرایت‌ کرده‌ بود.

  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در جمعه 87/4/21 و ساعت 9:26 عصر | نظرات دیگران()
       1   2   3   4   5   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    Hesabdar XP
    غدیر منادی امامت
    برگزیده ای از دعای امام حسین (ع) در عرفه
    خیزش باور مهدوی در قرن بیست و یکم
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: سافت هادی** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا