سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مؤمنان نزد خداوند متعال، کسی است که در راه فرمانبری خدا بکوشد، خیرخواه امّت پیامبرش باشد، در عیب هایش بیندیشد و آگاه گردد، خِرد ورزد و عمل کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
مجموع بازبیننده ی MD5 یک رشته است که توسط یک الگوریتم ریاضی تولید می شود و به شما این امکان را می دهد تا دو فایل متمایز از هم را تشخیص بدهید ، در زمان باز بینی(Check) اگر یک بیت از اطلاعات متفاوت باشد رشته ی به دست آمده به کل متمایز خواهد بود. از این بازبیننده برا ی حصول اطمینان از صحت اطلاعات دانلود شده یا کپی شده استفاده می شود ، به این نحو که اگر فایلی را کپی کنید می توانید در مجموع MD5 آن را با فایل اصلی تطبیق بدهید و اگر حتی یک بیت تفاوت وجود داشته باشد رشته ی حاصل متمایز خواهد بود. برای روشن تر شدن این موضوع به نمونه ی زیر توجه کنید:
  شما یک برنامه از اینترنت دریافت کرده اید برای آن که بدانید این برنامه اصل است یا خیر می توانید به سایت رسمی آن رفته و از رشته ی MD5آن کسب اطلاع کنید این رشته می تواند عددی مشابه :393a5ca445f6965873eca0259a17f833باشد ، حال مجموع MD5 فایل خود را محاسبه کنید، چطور این کار را بکنید؟ به راحتی تایپ ? کاراکتر!!

tux@GNUIran:$md5sum your_downlod_file. tgz


اگر اعداد دقیقا برابر هم بودند فایل شما اصل است و اگر نه فایل شما دست کاری شده است. توجه کنید که الگوریتمی که مقدار MD5 را محاسبه می کند بسیار دقیق است و برای هر فایل یک رشته ی منحصر به فرد تولید می کند. شما می توانید از این روش برای تبادل اطلاعات خود نیز استفاده کنید ،‌یک فایل را از طریق نامه ی الکترونیکیبرای دوستتان بفرستید و از او بخواهید مجموع بازبیننده ی MD5 فایلی را که دریافت کرده با رشته ای که شما دارید مقایسه کند ، اگر یکسان نبود احتمال دست کاری یک فرد بد خواه در میانه ی راه وجود دارد. این ابزار ساده اما کار آمد فکر اولیه ی تولید نرم افزار های بسیاری برای تصدیق صحت فایل ها ست مانند Tripwire که در یک سیکل زمانی (که شما به نرم افزار می دهید) سیستم شما را چک کرده و هر گونه تغییری را در فایل ها به شما گوش زد می کند. استفاده ی دیگری که از این روش می توان کرد اطلاع از صحت CDهای شماست، شما دیروز CDتوزیع لینوکس محبوبتان را خریدید یا کپی کرده اید اما وقتی در درایو CD خود می گذارید کار نمی کند ، مشکل از کامپیوتر شماست یا سی دی؟برای اطلاع از این موضوع از CD خود یک Image تهیه کنید اگر نمی دانید چطور از دستور زیر استفاده کنید. (به شرطی که CD شما به آدرس dev/cdrom/باشد):

tux@GNUIran:$dd if=/dev/cdrom of=/home/user_name/cd_image. iso

 

  حالا مجموع MD5 فایل ISO خود را محاسبه کنید و مقدار این رشته را با مقداری که در سایت رسمی آن بخش دانلود ها نوشته یا با Iso CDدوستتان که برایتان کپی کرده مقایسه کنید اگر یکسان نبودند مشکل از CDشماست و باید از ابتدا کپی شود.

 منبع :گنو ایران



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در جمعه 87/5/18 و ساعت 8:29 صبح | نظرات دیگران()
    شاید شما دوست داشته باشید یک برنامه خاص را در لیست راست کلیک روی یک فایل خاص داشته باشید

    در ابتدا نوع فایلی را که می خواهید برنامه در لیست راست کلیک ظاهر شود را مشخص کنید مثلا شما می خواهید در لیست راست کلیک روی یک فایل EXE نرم افزار Photoshop در لیست ظاهر شود.
    ابتدا باید موقعیت مکانی فایل اجرایی برنامه Photoshop را بدست آورید:
    "D:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Photoshop.exe"
    حالا نوبت به عملیات رجیستری میرسد.
    در رجیستری وارد کلید زیر شوید:
    HKEY_CLASSES_ROOT
    در این کلید کلیه فایلهای سیستمی و غیر سیستمی وجود دارند
    چون فرض ما ویرایش راست کلیک روی فایلهای EXE است به دنبال کلید exefile بگردید و پس از یافتن آن را باز کنید:
    HKEY_CLASSES_ROOT\exefile
    درون این زیرشاخه یک کلید با نام shell وجود دارد آن را باز کنید
    حال بر روی خود کلید shell ( زیر شاخه های آن نه ) راست کلیک کرده و از گزینه New عبارت Key را انتخاب نمایید.
    با این کار یک زیرشاخه به زیرشاخه های آن افزوده می شود. نام آن را برای مثال Photoshop بگذارید. حال روی همین کلید Photoshop راست کلیک کرده و همان مراحل را تکرار کنید. یعنی از گزینه New عبارت Key را انتخاب کرده تا یک زیر شاخه برای کلید Photoshop ایجاد نمایید نام این کلید را command بگذارید. حال در صفحه سمت راست ( برای کلید command ) روی کلید Default دوبار کلیک کرده تا صفحه Edit String ظاهر شود.

    در قسمت Value Data همان مسیری را که بیان کننده موقعیت مکانی فایل اجرایی برنامه Photoshop است را وارد کنید اما با اضافه کردن عبارت "1%" به انتهای آن. به صورت زیر:
    "%1""D:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Photoshop.exe"
    به فواصل و علائم به دقت توجه کنید زیرا کوچکترین اشتباهی موجب می شود تا برنامه اجرا نشود.
    سپس روی Ok کلیک نمایید و از رجیستری خارج شوید.
    حال هر بار که روی یک فایل EXE راست کلیک نمایید مشاهده خواهید کرد که عبارت Photoshop به این لیست اضافه شده است

    این کار را می توانید برای سایر فایلهای سیستمی ( سایر پسوندها ) نیز انجام دهید که البته باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در پنج شنبه 87/5/10 و ساعت 6:12 عصر | نظرات دیگران()
    خوب این هم بهترین برنامه ای که تا به حال برای رفع مشکلات سیستم ویندوز ساخته شده. رفع مشکلات ریجستری? بالا بردن سرعت عمل ویندوز? مقابله با ویروس ها? تروجان ها و ... کرک رو هم تست کردم مشکلی نداشت بعد از نصب به صورت موقت? در اولین اجرا از شما می خواد که نرم افزار رو ریجستر کنید. کرک رو اجرا کرده نام خود را وارد کنید و سریالی که به شما داده میشه رو برای ریجستر شدن کپی کنید.





    خوب این هم بهترین برنامه ای که تا به حال برای رفع مشکلات سیستم ویندوز ساخته شده. رفع مشکلات ریجستری? بالا بردن سرعت عمل ویندوز? مقابله با ویروس ها? تروجان ها و ... کرک رو هم تست کردم مشکلی نداشت بعد از نصب به صورت موقت? در اولین اجرا از شما می خواد که نرم افزار رو ریجستر کنید. کرک رو اجرا کرده نام خود را وارد کنید و سریالی که به شما داده میشه رو برای ریجستر شدن کپی کنید.

    دانلود کنید با حجم 32 مگابایت


    User ID :kresuz
    Serial :58639-P6063-1786562636




    منبع کمیاب انلاین


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در جمعه 87/5/4 و ساعت 2:23 عصر | نظرات دیگران()

    مجموعه سایتهای سافت هادی از نویسندگان و وبلاگ نویسان دعوت به همکاری در این مجموعه سایتها می نماید
    برای عضویت مشخصات خود را برای ما ارسال نمائید.

    مدیریت سایتهای سافت هادی



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در شنبه 87/4/22 و ساعت 11:12 عصر | نظرات دیگران()

    امروزه حفظ امنیت یک سیستم در یک شبکه کامپیوتری همانند برقراری امنیت بر روی سرور شبکه دارای اهمیت می باشد و مدیران شبکه های کامپیوتری نیز برقراری این امنیت را نادیده نمی گیرند. در صورت نبود امنیت موجود بر روی Client های موجود در شبکه هکرهایی که قصد نفوذ به شبکه را داشته باشند می توانند با هک کردن یکی از Client های موجود در شبکه خود را به درون شبکه وارد نمایند و با استفاده از تکنیک های موجود نفوذ که به صورت Local ( محلی ) می باشند اقدام به هک کردن سرور و کل شبکه نمایند. این موضوع برای بسیاری از شرکت های تجاری مهم دارای ارزش بسیاری می باشد و هم شدن شبکه این گونه شرکت ها و یا ادارات ممکن موجب بروز خسارات جبران ناپذیری شود.

    در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که در این زمینه می توانند یاری رسان شما باشند.

     

    F-SECURE CLIENT SECURITY نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادرند تا امنیت لازم را برای Client های شبکه بر قرار کنند. در این نرم افزار کاربران با استفاده از ابزارهای مدیریتی مناسب می توانند تنظیمات مناسب امنیتی را تا حد بالایی بر روی سیستم های موجود در شبکه اعمال کنند. نظرات ثابت و همیشگی بر روی سیستم ، کنترل فایل های اجرایی موجود بر روی سیستم ها ، نظارت بر بسته ( Packet ) های ارسالی و دریافتی شبکه ، کنترل لینک ها و آدرس های اینترنتی ، جلوگیری از اجرای فایل های آلوده احتمالی و ...  از ویژگی های این نرم افزار می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توان تا حد بالایی در مقابل هکرها ، ویروس ها ، برنامه های جاسوسی و ... ایستادگی نمود. این نرم افزار همان طور که از نام آن مشخص می باشد از محصولات شرکت بزرگ امنیتی F-SECURE می باشد.

     

      دانلود کنید نسخه 7.11  ( لینک غیر مستقیم )
      تصویری از محیط نرم افزار
      English Explanations



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سافت هادی در پنج شنبه 87/4/20 و ساعت 9:24 عصر | نظرات دیگران()
       1   2      >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    Hesabdar XP
    غدیر منادی امامت
    برگزیده ای از دعای امام حسین (ع) در عرفه
    خیزش باور مهدوی در قرن بیست و یکم
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: سافت هادی** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا